Vad gör man...

så här dagen före BF?

Dagen började ca 4.30 då Alvin vaknade. Jag försökte få honom att somna om, men det gick minsann inte. Klockan 6 ringde min klocka och då gick vi upp, men Alvin var så ledsen. Sambon tog honom till sängen igen där de somnade om.

Jag gick på vattengympa,  för efter att jag pratat med min barnmorska kom jag fram till att fördelarna övervägde riskerna. Det var så himla skönt!

Sen direkt efter vattengympan åkte vi till mvc. Allt såg bra ut, magen fortfarande stor och bebisen fortfarande rörlig. Fina hjärtljud och bra blodtryck. 

Sen åkte vi och åt lunch med svärmor och efter det hem. Då var jag trött och la mig i sängen och sov två timmar. Riktigt skönt!

Sen på eftermiddagen gick vi en promenad för att handla lite. Och nu sitter vi och har fredagsmys framför tv:n.

En ganska bra dag alltså. Jag mår kanon! Barnmorskan sa att "det ser inte ut på dig som om du ska föda inom de närmaste dagarna". Vi får väl se...

Nu bokade vi inget mer besök eftersom vi ska på samtal om igångsättning på måndag. Så det troliga är ju att vi inte ser henne mer. Skulle det inte bli igångsättning får vi boka en ny tid.

Förra gången skrev jag det här inlägget dagen före BF. Då var jag lite mer less... Kunde inte länka till det så det blir som en skärmdump.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0