Hej hej vardag!

Nu är sommarlovet slut. Det blir nog det längsta Alvin kommer få. När jag jobbar sen igen kommer vi inte kunna vara hemma 10 1/2 vecka. Så vi fick passa på att njuta!

Vi har varit i Norrland fyra veckor och på Gotland en vecka. Gotlandsveckan hade vi lite sämre väder, men annars hat det varit bra.

Nu är vi tillbaka i vardagen igen. Alvin har varit på förskolan den här veckan. Han tillhör inte längre småbarnen,  utan är med de stora barnen i stora rummet. Det tror jag blir bra för honom. 

Emil har börjat åla sig fram med en väldig fart. Vi har börjat ge honom lite fast föda, vilket han tycker är helt onödigt. Mammas mat är bäst fortfarande.  Men han går upp bra i vikt av bröstmjölken så jag känner mindre stress än vad jag gjorde med Alvin. Dessutom har jag gjort det en gång och sett att Alvin lever trots att han inte ville äta i början.

Idag är det fredag och Alvin är ledig. Då ska vi gå med öppna förskolan till Rönninge by som är en typ 4H-gård här i Täby. Där är det korvgrillning och ponnyridning. Det gäller ju att suga ut det sista av sommarvärmen nu, man vet inte hur länge den stannar...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0