Bakpulvertestet hade rätt

Det viktigaste först. Allt såg bra ut! En stor lättnad!

Och det är alltså en pojke.

Vi kom lite tidigt och fick komma in direkt. Ovant att få komma in före utsatt tid. Det var två sköterskor som var med, den ena höll på att lära sig.  Först gjorde den "riktiga" sköterskan undersökningen. Hon tittade och mätte massa olika saker. Vad jag minns mätte hon bredden på skallen, magens "diameter" och lårbenet. Hon tittade hur hjärtat såg ut, vi såg alla fyra kamrarna,  vi såg njurarna, magsäcken, urinblåsan. Så fick vi förstås se att han hade två armar och två ben. Navelsträngen såg fin ut och moderkakan satt i bakvägg.  Det hade jag misstänkt, eftersom jag känner mycket mer nu än med Alvin, då den satt i framvägg.

Och så skulle vi se vad det var för kön. Hon frös bilden. "En pojke" sa sambon. För det såg han.  Och när de förklarade såg jag det också. Det var ingen tvekan denna gång heller...

Sen var undersökningen klar och då fick eleven ta vid. Hon gjorde samma mätningar en gång till. Så vi fick se honom en stund till, och det var vi ju bara glad över!

Till slut var det klart och vi fick med oss fina bilder hem. 

Vårt underbara underverk! Om du visste vad vi längtar efter dig!!! Nu ännu mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0