Boandet har börjat

Idag har jag tagit första steget i projektet att göra huset redo för lilleman. För att han ska kunna sova bredvid oss i sovrummet så ska Alvin få ett eget rum. För att Alvin ska få ett eget rum måste sambon flytta sitt kontor till nedervåningen.  För att han ska kunna flytta ner sitt kontor var vi tvungna att stuva undan sakerna som var i det rummet hans kontor ska vara. För det det behövde vi rensa i det rum dit sakerna skulle.

Sagt och gjort. Mamma kom och hjälpte mig. Hela dagen har vi ägnat åt att plocka, sortera,  slänga, märka, bära och stuva. Och vi lyckades få två fulla rum med saker att efteråt uppta ett halvt rum. Otroligt! 

Samtidigt fick jag få igenom alla saker. Vilka grejer som Alvin inte ännu hunnit använda och vilka grejer som han växt ifrån och som bebisen kommer kunna använda.  Allt sorterades in i märkta lådor och kassar som nu är märkta, så vi lätt kan hitta det.

Nu är bollen på sambons planhalva, han ska flytta ner sitt kontor.  Sen kommer det roliga, vi ska fixa till ett eget rum till Alvin. Det ska bli kul, jag har redan börjat fundera på hur vi ska inreda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0