Aurora

Vilket fantastiskt land vi lever i! Man säger att man är orolig för sin förlossning och vips så sitter man och pratar med en barnmorska om detta, som verkligen ger en tid och som taxen på allvar.

I går var vi på Aurora-samtal. Vi är ju båda oroliga inför förlossningen,  att det ska gå som med Alvin eller ännu sämre den här gången. Att det ska vara något fel som de inte upptäcker.

Det var ett väldigt bra samtal, tyckte vi båda två. Vi fick prata igenom vår journal och dessutom se ctg-kurvan från hela Alvins förlossning. Vi kunde se att det faktiskt inte var någon större fara med honom förrän mot slutet, då de ju också reagerade. Han hade inte mått superdåligt jättelänge, något som jag gått och oroat mig för. 

Det jag vill är ju att vi ska få komma in på förlossningen tidigt för kontroll. Och det sa hon att vi skulle få, om de sa något annat skulle vi kräva att få komma in. Det finns också i vår journal att vi varit på ett sådant samtal. Plus att om man tidigare blivit akut snittat har de alltid lite mer koll.

Så jag känner mig lite lugnad nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0