Så ledsen

Jag är nästan lite chockad över hur ledsen jag är. Hur jag bara gråter och gråter. Hur ingenting kan göra mig glad. Jag har världens mest underbara unge och ändå är jag inte glad! 

Jag får så dåligt samvete, tycker mig inte ha rätt att vara så ledsen när jag faktiskt har mitt mirakel Alvin. Alla säger "men ni har ju i alla fall ett barn". Ja jag vet, men jag ÄR SÅ JÄVLA GIRIG SÅ DET RÄCKER INTE! Jag är världens mest otacksamma! Jag vet! Och jag skäms! Många har det så mycket värre än mig. Men det gör inte mig gladare. 

Inte en dag i taget, inte en timme i taget, inte en minut i taget, utan en sekund i taget. 

Andas andas andas. Inse att jag inte dör av detta. Jag kommer bli glad igen. 

Kämpa kämpa kämpa.  Vi kommer fixa det och i slutet kommer vi få vårt andra fina barn!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är ju en helt annan längtan efter ett syskon. Eller annan är det väl inte men man kan inte jämföra. Självklart är du lycklig och tacksam som fått Alvin men det gör det ju inte lättare att kanske inte kunna få ett syskon. Förstår precis hur du känner så jag är väl också "girig". Strunta i vad andra säger och tycker. De som inte förstår dina känslor är förmodligen de som inte behövt anstränga sig för att få varken ett eller fler barn.

Önskar både er och oss ett syskon. Kram och kämpa på!

2014-12-05 @ 22:33:12
URL: http://meumvita.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0