Bebismysteriet.

Just nu är detta med bäbisar väldigt aktuellt på mitt jobb. Dels är det många barn som ska få syskon och så är det förstås spännande att jag har en i magen.

Så igår läste vi "Håkan Bråkan och bebismysteriet" ( en bok som är väldigt bra när man ska förklara hur barn blir till). I den boken står det att mamman och pappan bakar en bebis som de sen kryddar med den viktigaste kryddan, nämligen kärlek. Och jag höll på att börja gråta båda gångerna jag läste det!!!

Jag tror inte barnen kan förstå hur mycket kärlek de är kryddade med. Nån gång har jag hört att först när man blir förälder själv inser man hur mycket ens föräldrar älskar en. Och det stämmer verkligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0