Är lite uttråkad...

Hela huset är städat och för den delen orkar jag inte städa längre. Jag orkar övver huvud taget inte göra så mycket alls mer än att sitta i soffan och titta på TV och det är faktiskt ganska tråkigt! Alltså när man jobbar är det ju drömmen att få sitta en hel dag och se på TV och det ÄR skönt! Bara inte dag efter dag efter dag...
 
Idag var jag i alla fall och hälsade på en kollega. Det var trevligt att få sitta och prata. Så har ännu en dag förflutit och nånstans hoppas man att i morgon, i morgon, då kommer värkarna komma.
 
Min svägerska messade och sa att i deras familj har de vadslagning om när han kommer. Hon trodde på fredag och bad mig sikta på det. Jag frågade om nån gissade på i morgon för det är vad jag hoppas på. Japp, deras femåriga dotter trodde det. Så jag försöker göra brorsdottern glad, tror hon har mer glädje av de 30 kronorna som stod på spel.
 
Till sist en låttext av systeryster (eller om det är hennes man, jag vet inte...)
 
"Snart kommer pricken äntligen ut,
då får han se hur världen ser ut.
Och jag tror att han blir glá,
för det är inte varje dá,
som man får träffa världen, första gången."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0