Vårdgaranti. Dag 535.

Har kollat upp det här med väntetider och vårdgaranti vad gäller IVF. Gynekologen kommer att ställa oss i kö på Huddinge sjukhus. Men jag kollade på deras hemsida och där stod att de inte klarar av att hålla vårdgarantin, utan har en väntetid på 6-10 månader. UUUURRRKKK! Orkar inte vänta så länge. Men vårdgarantin gäller och då hamnar man nånstans ute i landet. Och det är OK, bara det inte är Luleå, typ.

Men jag fattar inte hur det fungerar. Det stod att man själv måste vänta sig till Vårdgarantikansliet för att få hjälp. Konstigt att det inte går automatiskt. Jaja ska ringa dit i morgon för att fråga hur det fungerar. Nu tänker jag bli en tjatmoster som inte ger mig förrän vi får vårat pluss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0