En ny prinsessa

Såg den stolte fadern på tv i morse. Han var rörd! Några tårar trängde sig fram i mina ögonvrår. Av glädje. För det är underbart när ett barn kommer till världen! Man blir förundrad över livet och gläds med de glada föräldrarna.

Lite senare läste jag om hur folk i hela Sverige firade och gladdes med kronprinsessparet. Då kom tårarna! Inte av glädje denna gången! Dom ledsna tårarna, dom som säger att jag vill vara den som är så glad, den vars man får gå ut i världen och med darrande röst stolt berätta vilket underverk som kommit till världen!

Jag ÄR glad för deras skull, och för alla andra i min omvärld som får barn. Jag är bara så jäkla AVUNDSJUK!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0