Bloggträff

Jag har många gånger funderat på hur jag skulle ha klarat denna resa om inte internet fanns! Så mycket information man kan hitta när man törstar efter kunskap och så mycket motivation man kan få av andra som lyckats! Men framför allt är jag helt fascinerad (så mycket att mina gravidhormoner gör att det tåras i ögonen) över vilket otroligt stöd man hittar, hur man peppar varandra när det är tungt, hur man hjälps åt när man undrar något, hur många grattis man får när det går vägen och hur många kramar man får när det går åt helvete! Och detta från helt okända människor, människor som inte vet någonting om en mer än att man går igenom precis samma sak som de själva går igenom. På nåt sätt ger det mig en tro på mänskligheten!

Hur som helst, i en av bloggarna jag följer, kampfisken.bloggplatsen.se , kom en förfrågan om det var någon som var intresserad av en träff i Stockholm. Jag hoppade på direkt och igår var det dags. Vi träffades på Vetekatten, fem för varandra okända tjejer. Man skulle kunna tro att samtalet skulle vara lite trögt, men det var inga problem, vi satte igång att prata direkt.

Konstigt ändå, att man kan öppna sig så för några man inte känner. Eller så är det nog kanske just därför. Vi hade jättetrevligt! Äntligen kunde man prata med någon som förstod precis var alla termer betydde och som inte blir less på att prata IVF. Tiden gick fort och plötsligt var det dags att åka hem. Vi bestämde att träffas igen, vilket jag verkligen ser fram emot!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad kul det låter! Det skulle jag också vilja och behöva göra. Träffa andra som är i samma sits. Bra initiativ!

2012-12-17 @ 22:13:25
Postat av: Cohen

Ja, visst är det underbart! Tänker en dryg månad tillbaka, när jag funderade på om hav skulle skaffa en blogg eller inte - och oj vad GLAD jag är att jag gjorde det!
Det var trevligt att träffas i söndags :)

2012-12-18 @ 18:19:27
URL: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0