Upptagen. Dag 652.

Jag jobbar som förskollärare och spenderar mina dagar tillsammans med 22 barn i 3-5 årsåldern. Nu den tredje arbetsveckan är alla tillbaka och det är fullt ös från första till sista minuten på jobbet.

Dessutom jobbar jag stenhårt för att gå ner i vikt. Jag joggar tre gånger i veckan och går dessutom promenader minst 75 minuter om dagen.

Så när klockan är 20.00 på kvällarna och jag har jobbat och tränat klart är jag heeelt slut! Både i kroppen och i huvudet. Benen värker och det ringer i öronen efter alla ljud under dagen. Bara att sova och hämta krafter och sen börjar det om igen med en ny dag.

Det är roligt, man får mycket glädje och kärlek av barnen! Det är jobbigt, för man blir helt färdig! Det är skönt att vara trött i kroppen, man sover gott!

Men framför allt är det fantastiskt att vara så upptagen, att ha så mycket att göra och tänka på, att jag inte hinner tänka så mycket på min stora sorg!

Kommentarer
Postat av: erikasblogg.se

Jag sysselsätter mig med med jobb och träning så jag ska vara trött om kvällarna och för att tiden ska gå fort fram till ivf:en i januari. Kram!

2012-08-24 @ 22:19:27
URL: http://erikasblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0