Efterkontroll

Igår var jag på efterkontroll på MVC. Hon gjorde egentligen ingen undersökning, för vaginalt påverkades jag ju inte. Så hon frågade hur jag mår och jag sa att jag mår ganska bra. Jag frågade om jag fick börja träna och hon sa att jag skulle vänta lite. Vi kom inte fram till så mycket nytt helt enkelt...

Men vi diskuterade preventivmedel. Vi vill ju gärna ha fler barn. Just för tillfället finns det inte på kartan för mig att vilja bli gravid igen, men det känns ju lite konstigt att förhindra det när det var så svårt förra gången. Men efter ett snitt rekommenderas att man i alla fall väntar ett halvår innan man blir gravid igen.

Så hon skrev ut p-piller, såna utan östrogen för det är det enda man får äta när man ammar. Det kändes helt sjukt knasigt och galet efter dessa år av kamp att plötsligt få p-piller utskrivna. Jag har dessutom inte ätit piller på typ 9 år, hade annat innan vi började försöka.

Men efter mycket funderande och diskuterande med sambon har vi bestämt oss för att jag inte ska ta pillren. Det får bli kondom för oss tills vi försöker igen. Även om barnmorskan övertygade mig om att det inte finns nåt samband mellan p-piller och svårigheter att bli gravid, så vill vi inte ta risken att det ska påverka. Tänk om vi inte lyckas och så ska man gräma sig över dessa piller. Så farligt är det inte med kondom! Så den kartan får ligga oanvänd till efter ett eventuellt nästa barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0