Lilla nallen min. Dag 673.




Igår när jag var på apoteket och hämtade ut alla medicinerna satt han där på disken. Han hade en lapp på örat där det stod "Alla barn behöver en familj". Det var en insamling till SOS barnbyar och köpte man nallen skänktes pengar dit. I mitt huvud skrevs detta snabbt om till "Alla familjer behöver ett barn".
 
Jag älskar gossedjur och särskilt nallar. Jag har runt hundra stycken från min barndom kvar hos mamma och pappa och de får INTE slängas eller ges bort! Började fundera på vilket litet barn jag kunde köpa nallen till. Men så när jag satt där och hon i kassan plockade ihop alla IVF-mediciner kom ett stort hopp över mig, ett sånt hopp som jag aldrig vågar känna annars. Det  här är början på nåt som förhoppningsvis ska ge oss ett barn och när vi får vårt barn då ska han eller hon få nallen!
 
Så länge får nallen vara med i varje steg på vägen. Han har suttit vid mitt huvud i sängen i natt och när vaknade och tittade på honom kände jag åter Hoppet! På ett eller annat sätt ska vi få vårt barn!

Kommentarer
Postat av: erikasblogg.se

Vilket fint inlägg. Ska bums åka och köpa mig en nalle i samma syfte jag med :)

2012-09-15 @ 12:19:33
URL: http://erikasblogg.se/
Postat av: MammaLiv

Känner igen det hela - jag var och hämtade medicinerna i förra veckan. Någon maskot har jag inte - men där emot ett barn som vill ha syskon. Stor lycka till kram till dig och din lyckomaskot!

2012-09-16 @ 18:44:44
URL: http://mammaliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0