BMI. Dag 675.

Okej nu kommer ett sånt "nöjd med mig själv"-inlägg igen. Men ibland måste man ju få vara stolt över sig själv. (Särskilt när man resten av tiden känner sig som en misslyckad kvinna...) Så om du är allergisk mot skryt - läs inte mer!

Jag började träna och tänka på kalorierna vid midsommar ungefär. Eller, jag försökte väl lite under hela våren men det gick inte så bra. Till slut bestämde jag att när jag fått datum för start på IVF skulle jag börja, för jag ville kunna säga att jag gått ner X antal kilo om min vikt skulle komma upp.

Sagt och gjort, vi fick vårt datum veckan innan midsommar och då satte jag igång. Jag har varit riktigt duktig, med rätt motivation gick det till slut.

Och visst kom frågan upp! BMI är avgörande för dosen på sprutorna, eftersom fett enligt läkaren "äter" östrogen. När han då frågade om den vikt han hade antecknad stämde kunde jag nöjt säga att jag gått ner 9 kilo. Han bekräftade mig genom att glatt säga "det var ju verkligen bra".

Dom fem orden gjorde det värt all svett som jag ner de senaste tre månaderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0