Ändra livet? Fortfarande dag 684.

Idag har jag varit ute på ett härligt löppass. Jag älskar verkligen att springa och känna hur jag flyger fram över asfalten! Idag var det dessutom medan solen höll på att gå ner. Jag sprang längs vattnet och himlen var så vacker! Åh vad jag njöt.
 
Det fick mig att tänka lite på det här med IVF. Det finns så många tankar om vad man ska och inte ska/bör göra under behandlingen. Jag har läst om allt från att inte dricka alkohol, inte träna, inte jobba, till att inte hålla armarna ovanför huvudet för mycket (ja jag har faktiskt läst det, även om det var under ruvningen...). När jag pratade med läkaren frågade jag om alkohol. Jag skulle inte ha några problem att avstå alkohol om det var så, men jag kan inte riktigt se varför. Han tittade på mig och log lite. Sen frågade han hur jag skulle gjort om det varit under en vanlig cykel. "Ja då skulle jag inte gjort något annorlunda förrän jag fått ett plus", sa jag. "Nej, precis", sa han, "det är inte annorlunda nu".
 
Så jag tolkade det som att han tyckte att jag skulle leva mitt liv ungefär som vanligt. Och det är också min plan att göra det så mycket jag bara kan. (Så länge jag inte får fysiskt ont förstås!) Jag mår bra av att springa, jobba och hålla armarna ovanför huvudet ;-) Ska kolla det här med träningen nästa gång vi åker dit, men jag tror att om jag mår bra så är det större chans att det här går vägen. Dessutom är jag mer rustad att ta om det inte går. Om jag ställer om hela mitt liv kommer det ju kännas ännu tyngre om det inte blir något!
 
Och nu ska jag sova, för i morgon ska jag åka på kryssning och festa med ett par kompisar. Leva som vanligt alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0