Lätt att glömma!

Tänk vad lätt det är att glömma. Glömma sorgen och längtan och oron för att det aldrig skulle gå, att vi aldrig skulle bli gravida, hur många IVF vi än gjorde. Nu har man hamnat i en annan värld, med andra bekymmer. Illamåendet är skitjobbigt, men jag måste sätta det i perspektiv till allt jobbigt jag varit med om som lett fram till det jobbiga illamåendet! Jag är så himla tacksam över att hela IVF-processen faktiskt gick väldigt smidigt för oss den här gången. Jag mådde faktiskt inte särskilt dåligt, mest under ruvningen, och det gick ju så bra på första försöket. (Även om jag inte vågar lita på det riktigt än!)

Jag följer fortfarande en del bloggar om andra som gör IVF och jag blir gång på gång påmind om vilken tur vi har haft. Senast idag läste jag http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/ och då blir det så tydligt att så många får kämpa.

Ni/vi är så otroligt starka som går igenom allt detta och ändå klarar av att leva ett liv samtidigt! Jag hoppas att ni som fortfarande kämpar fortsätter läsa min blogg, även om den nu handlar mer om "lyxproblem". Men jag har inte glömt hur det är och jag hejjar på er och jag hoppas att vi alla om nåt år bloggar om våra underbara bäbisar som kommer att vara mest älskade av alla bäbisar i hela världen!

Kommentarer
Postat av: Maria

man har all rätt i världen att tycka det är jobbigt och även gnälla hur mycket som helst över graviditets illamående!
Bara för man måste ta en otroligt tuff väg för att bli gravid och kämpa stenhårt så har man rätt att tycka att illamåendet är jobbigt.
All rätt i världen har du att tycka det, utan att någon annan IVF:are tycker det är dumt
Det är ju ens vardag och den skall inte behöva vara tuffare än nödvändigt.

Vid ÄP fick vi infoblad tillsammans med tiden för ET och då står det ""En fylld urinblåsakan hjälpa till att pressa ner livmodern i en lämplig position som gör det lättare att föra in katetern. undvik därför att gå på toaletten ca 2 timmar innan och drick gärna lite extra"

trevlig helg! (Och du det finns tabletter på recept som hjälper mkt bra mot graviditetsillamående)

2012-11-24 @ 18:35:53
URL: http://kampfisken.bloggplatsen.se/
Postat av: Jasmine Sahlén Hägerroth

Tack för din fina kommentar och självklart hoppas vi att vi inte drabbas av missfall.

Hejja oss.

2012-11-24 @ 19:06:56
URL: http://www.grajako.blogspot.se/
Postat av: erikasblogg.se

Vilket fint inlägg! Heja! Kram.

2012-11-25 @ 08:42:58
URL: http://erikasblogg.se/
Postat av: jakten efter total lycka

Tack fina du. Både för det du skrev här och din kommentar på min sida. Det värmer!!

Jodå, jag följer dig fortfarande.
Kram

2012-11-25 @ 13:19:10
URL: http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/
Postat av: Fertilitetsresresa

Ja det är det vi drömmer om :)
Jag måste säga att jag blir glad att höra att du lite "glömmer" hur det var när det var tufft med längtan. Det är dit jag hoppas jag får komma, att allt det jag känner nu i efterhand inte kommer kännas så jobbigt och vara såå värt det!!
Njut (med undantag av illamåendet) det är du verkligen värd!!
Kram

2012-12-06 @ 17:44:42
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0