Första MVC-besöket.

Idag var vi på vårt första besök på MVC. Vi fick träffa Anna som ska bli vår barnmorska. Det var en lite äldre kvinna, som verkade ha koll på läget, så det kändes tryggt.
 
Hon tog urinprov, kollade vikten och tog blodvärde och blodsocker. Blodvärdet var lite lågt, men annars var det som det skulle. Sen pratade vi en lång stund. Hon frågade om vår medicinska historia och alkoholvanor och sånt. Jag tog upp att jag vill träffa en dietist, för nu har jag lyckats gå ner 18(!) kg sen midsommar och jag vet inte nu hur jag ska äta och träna för att det ska vara lagom och för att jag och barnet ska må bra. Det var pga detta som jag ville komma till MVC så tidigt, annars hade jag kunnat vänta. Och det var inga problem, hon skrev en remiss till en dietist på en gång.
 
Dessutom skrev hon remiss för ultraljud som blir nån gång i februari. Vi passade också på att ta cellprov, som jag fått kallelse till för några veckor sen.
 
Sen var det inte så mycket mer, vi bokade en ny tid i slutet på februari. Det känns som om det är evigheter dit! Men å andra sidan kan de inte göra så mycket nu, så det är bara hålla ut och vänta. Dessutom har vi ju VUL om två veckor!
 
Till sist uppmanade hon mig att INTE GOOGLA FÖR MYCKET! Utan bara njuta!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt och grattis till plusset blev helt varm i kroppen då jag såg det!
Kan inte ens föreställa mig glädjen som blir vid ett plus.

Svar: Det var helt underbart! Och snart är det din tur, hoppas vi!!!
kampenmotklockan.blogg.se

2012-11-22 @ 06:28:19
URL: http://kampfisken.bloggplatsen.se/
Postat av: Alexandra

Jag borde verkligen sluta googla.. Men kan INTE! :P

Svar: :-)
kampenmotklockan.blogg.se

2012-11-23 @ 14:08:58
URL: http://ivantapanummertva.blogg.se/
Postat av: Jakten efter total lycka

Stort, att ha första besöket på mvc! Tänk att ni är DÄR nu, på andra sidan liksom ;) lite avis är jag ju såklart, men med lite tur så kanske det är min tur snart också.
Så skönt att du fick remiss till dietisten. 18kg? Wow vilken bedrift!! Grattis till det :)
Kram och tack för din stöttande kommentar på min blogg

Svar: Tack! Hoppas verkligen att det är er tur snart!
kampenmotklockan.blogg.se

2012-11-23 @ 19:34:51
URL: http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0