Börjar sjunka in...

Ja nu har jag officiellt varit gravid i två och ett halvt dygn. Det börjar väl sjunka in. Jag förstod rätt fort att det var positivvt och att mina önskningar slagit in. Men därifrån till att inse att jag faktiskt är med barn är lite svårare. Varje gång jag tänker tanken pirrar det till i magen och jag ler stort för mig själv. Det känns som att det är en förbjuden tanke, som att någon ska komma på mig och säga att "vadå hur kan du säga att du är gravid?". Men nu är jag ju faktiskt det!
 
Och så kommer frågaorna; vad händer nu? Jag har läst på allt om tiden fram till gravtestet minst hundra miljoner gånger och jag har hela tiden haft full koll. Men jag har aldrig vågat läsa om något som ska hända efter ett positivt test. Så nu är jag som ett tomt blad. Vad ska jag äta, vad ska jag inte äta? Ska jag ringa MVC nu på en gång? Känns läskigt men ändå underbart härligt att faktiskt inte veta allt!
 
Har pratat med CvL. Ringde och berättade att testet var positivt och fick samtidigt boka tid för ultraljud den 4 december. Då får vi förhoppningsvis se att allt är som det ska!
 
Ska till läkaren på tisdag i ett helt annat ärende och fick en hälsodeklaration att fylla i. Där finns frågan "Är du gravid?" och jag har väntat med att besvara den frågan. Nu kan jag kryssa i "JA" - otroligt!

Kommentarer
Postat av: S

jag förstår din lycka :D, men de är tidigt att boka in sig på mvc redan i vecka 2. Vänta i allfall till UL som du har i dec. Våran läkare har sagt man går på 2st ul fram till v12 å sedan räknas graviditeten som en vanlig graviditet å då kan man skriva in sig på mvc.

2012-11-11 @ 15:42:46
Postat av: Anonym

Tack för svar! :D nu känner jag mig lugn igen.

2012-11-11 @ 18:40:33
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0