Vårdgaranti - nu vet jag! Dag 536.

Idag har jag ringt och pratat med Vårdgarantikansliet. En väldigt trevlig och tillmötesgående kvinna hjälpte mig och svarade snällt på mina frågor. Så här kommer det gå till:

När våra blodprovssvar kommit kan min gynekolog skriva en remiss till Huddinge. Efter det ska jag vänta en vecka och låta dem på Huddinge får en chans att läsa alla papper. Sen ringer jag och kollar hur länge vi måste vänta där. Om det är som jag läste, ca 8 månader, ringer jag till Vårdgarantikansliet igen och då för de över våra journaler till ett annat landsting, där vämtetiden är kortare.

Det kunde vara Falun, Örebro, Uppsala, Linköping och nåt mer som jag inte kommer ihåg vilket det var.

Känns skönt att jag är så på och tar reda på saker, oftast brukar jag aldrig ta tag i såna här saker, utan det brukar bara dra ut på tiden. Men nu är jag less, motiverad och handlingskraftig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0