Nytt på utredningsfronten. Fortfarande dag 562.

Har idag pratat med både Huddinge sjukhus och Vårdgarantikansliet. Nu är vi ett ärende för Vårdgarantikansliet och de skickar våra papper till det landsting som för närvarande har kortast väntetid. troligtvis blir det Falun, men vi sa att om det sklijer på två veckor kan vi vänta och åka till Uppsala, det ligger ju trots allt närmare. Går nästan lika fort att ta sig till Uppsala som till Huddinge för oss... Men måste vi åka till Falun så gör vi det, inge snack!

Lite konstigt är det här med vårdgarantin, att man måste åberopa den själv och ringa till ett speciellt kansli för att man ska få vård inom rätt tid. Jag trodde att det gick automatiskt, men så var det ju inte. När jag frågade min läkare om det sa hon óckså att det går automatiskt. Dåligt med information. Kanske för att man ska slippa att folk använder sig av vårdgarantin... Vet inte. Men tur att jag är en sån som kollar upp sånt, för nu är vi på banan.

Nu är det bara att vänta på att en kallelse kommer och DET är inte min starka sida! Kommer med spänning vittja brevlådan nu varenda dag tills kallelsen kommer. Men jag ska ringa med jämna mellanrum också och kolla vad som händer. Tänker INTE göra som vid spolningen och vänta snällt för att sen få höra att en kallelse skickats utan att jag fått den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0