Kampen mot klockan dag 415.

Jag vet att det är så! Jag behöver gå ner i vikt. Det underlättar chanserna att bli gravid och underlättar om nu min dröm går i uppfyllelse och jag blir med barn.

Jag är inte ensam om att vilja gå ner i vikt och inte ensam om att tänka att det här är första dagen på resten av livet. Men jag känner mig så motiverad nu, jag ska bli sundare, och jag har en bra motivation!

Idag var första dagen efter en dekadent julhelg. Jag ska träna fyra dagar i veckan och dra ner på onyttig mat så mycket jag kan. Jag kan inte skippa det onyttiga helt, jag har försökt det så många gånger men det funkar inte. Så fylld med mod tränade jag efter jobbet, ca en timmes crosstrainer och lite styrketräning. Men det är ju alltid så lätt första veckan, när motivationen är på topp och jag är dessutom utvilad efter semestern. Vet att det blir tuffare om några veckor när jag är trött efter jobbet och inte orkar laga bra mat. Måste hitta en taktik att klara av även de dagarna!

Idag har jag ägglossning också, ÄL-testet var positivt igår kväll. Vi fick till det igår och nu ska jag försöka att inte tänka så mycket på alla falska signaler min kropp sänder ut. Börjar bli van vid dem nu, ont i brösten, molvärk i magen. Har många gånger trott att det var tidiga gravsymptom, men nu vet jag bättre. Men jag håller hoppet uppe att det blir bingo den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0