Barn i fångenskap.

Tittar på ett tv-program om kvinnor i USA som får barn i fängelset och på just det där fängelset har de en avdelning där kvinnorna får bo med barnen. Detta för att man anser det bättre för barnen att få bo med sin mamma. Jag kan inte låta bli att tänka att kanske de barnen har det bättre om de får adopteras bort till en annan mamma. OK man ska inte dra alla över en kam, men en kvinna i programmet väntar sitt åttonde barn och hon har fått adoptera bort tre stycken för att hon suttit i fängelse då också. Kanske inte den bästa miljön att födas till. Dessutom blir jag arg för att hon får så många barn som hon inte kan ta hand om, medan jag som har allt förberett och skulle, som jag anser själv, kunna ge ett barn ett bra liv. Bara för att man är duktig och väntar tills man har jobb, hem och en bra pappa, då ska det i stället vara svårt att få till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0