Tillväxtultraljud

Idag var vi på tillväxtultraljud.  Det var två läkare som undersökte,  den ena höll på att lära sig. Hon började och kollade flödet i navelsträngen en lång stund. Det såg jättebra ut, och det var ju skönt, eftersom jag oroade mig för just det i tisdags.

Sen tog den ordinarie läkaren över och mätte. Han höll på ganska länge, det är svårt att komma åt nu när bebisen är så stor. Det var rätt jobbigt att ligga på rygg och jag kände nästan som om jag skulle svimma ett tag. 

Sen blev det strul med datorn, så de fick starta om den. Så kunde jag lägga mig på sidan ett tag. Sen tog han om alla mått, för han ville spara bilderna. 

Bebisen är lite större än normalt, de uppskattade att han skulle väga 4,2 kg vid 40 fulla veckor. Men de uppskattade nåt sånt med Alvin med, och han vägde 3550.  Så jag är rätt lugn. Och skulle han vara så stor så är han ingen bjässe i alla fall. Barnmorskan hör väl av sig, så får vi se vad hon säger.

Och just ja, läkaren såg att det fortfarande är en pojke...

Efteråt var jag helt illamående och var tvungen att spy. Men sånt är ju livet, det är jag van vid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0