Vilken kväll

Idag jobbade jag sent.  Vi hade sommarfest på jobbet och jag kom hem först kl 18. Alvin badade och sambon satt med honom i badrummet.  Jag bara stövlade in och sa att "nu testar vi".

På vägen hem i bilen var jag så nervös, hjärtat bultade och jag fick göra profylaxandning för att lugna mig.

Men sagt och gjort, vi tog fram det digitala testet från Clearblue. Med dem behöver man inte sitta och vänta på ett streck, utan det syns ett timglas och sen får man det svart på vitt. 

Jag kissade, doppade och la det på golvet. Sen tittade jag på Alvin som badade. Jag tänkte att "vi har dig, du är underbar, allt annat är bonus". Sen tittade jag på testet. Hade väntat mig att det skulle ta lång tid, men ganska fort visade det "GRAVID".

Sambon och jag kramades och pussades,  det kom några tårar. "Jag visste det" sa jag. "Ja jag förstod att du kände det på dig" sa han.

Sen testade jag även med det test vi fått från kliniken. Jag skakade så mycket så jag knapp kunde hålla i det. Jag hade för bråttom, så det visade ingenting alls. Så jag fick klämma ut några droppar till, så kunde vi doppa testet. Teststräcket visade tydligt plus redan innan kontrollstrecket syntes.

I morgon blir det att ringa CvL. Hoppas vi hinner komma på VUL innan de stänger för sommaren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0