Gravid

Det börjar kanske sjunka in lite. Jag är gravid! Helt otroligt!  Jag hade lite gett upp hoppet, ställt in mig på att det skulle bli vi tre. Och så blev det så här!

Vi firade med alkoholfri skumpa igår!

Sen kunde jag inte sova förstås. Hjärtat bultade och tankarna snurrade i skallen. Alla de där tankarna jag inte tillåtit mig att tänka. På syskonvagn,  hur vi ska inreda med två barn, vad den ska heta, ja allt. Så jag somnade sent, och vaknade sen efter ett och var vaken ett tag igen.

Idag ringde jag förstås till CvL. Äntligen fick jag meddela att vi gjort ett graviditetstest som,var positivt.  Hon blev förstås glad, både för vår skull och för att de lyckats! Vi fick en tid för VUL den 29/6. Det var också en av sakerna jag funderade på i natt, om vi skulle hinna komma på VUL innan de stänger för sommaren. Men det visade sig att de har läkare som jobbar på sommaren,  just för dessa ultraljud. Så det var inga problem! 

Ringde även och bokade tid på mvc. Fick en tid dagen efter VUL. Vi ska testa Prima Liv på Danderyds sjukhus den här gången.  Vi var inte så nöjda med vår barnmorska förra gången, så då testar vi att byta.

Sen har dagen förflutit och nu är jag astrött! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0