Jaha

Så var man mammaledig igen då. Eller ja, till en början är det ju graviditetsledighet.

Men hur som helst, vad man än kallar det, jag ska inte jobba mer nu. Känns helt knasigt! Har inte riktigt fattat det än, det blir nog på måndag morgon när jag får åka hem och vila efter att ha lämnat Alvin på förskolan. 

För det är vad jag ska göra de första dagarna nästa vecka. Jag ska vila. Jag ska ligga i soffan och titta på tv och pilla mig i den nu nästintill helt utplattade naveln. Jag ska göra ingenting,  bara för att jag kan! 

Jag räknade ut att senast jag var hemma och gjorde ingenting var i mars när jag var sjuk. Så det behövs verkligen. Har inte haft en enda sån dag sen jag blev gravid, trots att jag mått rätt dåligt många gånger. Så jag tycker verkligen att jag förtjänar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0