Vilken helg!

Vilken härlig helg jag har haft! 

Den började med att jag hämtade Alvin tidigt i fredags och vi åkte till lekparken en stund.

I går var vi först på simskola. Sen åkte jag och Alvin till en annan lekpark. Dit hade vi med oss lunch. Efter massa lek åkte vi till Täby c där.vi köpte vantar. Alvin vägrade sova i vagnen som jag planerat så vi fick till slut åka hem. Efter att han sen sovit lämnade vi honom hos sin farmor och så gick jag och sambon ut och åt middag. Tror det var andra gången sen Alvin föddes. Vi hade jättetrevligt,  skönt att få prata utan distraktioner! Middagen var klar rätt tidigt så vi köpte med oss glass och bjöd svärföräldrarna på efterrätt.

Idag åkte Alvin och jag in till stan. Först shoppade vi lite, sen lekte Alvin en stund på familjeterassen på Åhléns city, ett fantastiskt ställe som jag aldrig upptäckt förut. När han lekt sig trött somnade han i vagnen och jag träffade två vänner och fikade med dem.

Vi avslutade helgen med att elda och grilla korv hos svärföräldrarna tillsammans med min svägerskas familj.

Jag älskar detta! När jag fick Alvin fick livet denna mening. Plötsligt är jobbet bara ett jobb, inte hela min existens. Fritiden, tiden med Alvin är det viktiga. Att få umgås med mitt barn gör mig lycklig på ett sätt som jag aldrig upplevt förut! Det känns som att varje minut räknas!

Jag är så tacksam över att jag fått lyckan att uppleva detta! Att jag fått ett barn! Att jag fått min underbara Alvin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0