Jag funderar

Anledningen till att jag får crinone nu är bara för att lugna mina nerver i princip...  Nej kanske inte riktigt, men enligt läkarna behövs det egentligen inte, men de skriver ut för det skadar inte. Jag är lite rädd att min mens ska komma så tidigt så ägget inte hunnit fästa än och att mensen då helt enkelt spolar ut ett embryo som kanske kunde fäst om det fått chansen. Risken är liten men jag är rädd att jag alltid ska oroa mig för att det var det som förstörde allting.

Hur som helst, nu slog det mig att egentligen borde jag kunna sluta med crinone när tiden för när embryot ska fästa har passerat.  Då har ju inte progesteronet nån effekt längre. Och så slipper jag dessa falska symtom. Och jag behöver inte sätta allt hopp till gravtestet, utan om det inte tagit blir det mensen som får tala om det. 

Nu är embryot 8 dagar och borde ha fäst om det lever, men jag ger det i alla fall några dagar till. Måste fundera lite... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0