Fredagens möte

Ja hur gick det i fredags då?

Vi träffade samma läkare som förra gången når vi var på första träffen. Lite kufisk,  men han tog sig tid och pratade länge med oss.

Vi fick mediciner utskrivna och klartecken att börja i januari med preliminärt äggplock i februari.  Vi tog även blodprov för att kolla mina nivåer av progesteron efter äl. Skulle det visa sig att de är låga kan vi kanske testa att behandla det och prova naturligt ett tag innan vi sätter igång med ivf. Men vi får se. Det kollades ju förra gången och då var nivåerna ok och jag blev ändå inte gravid, så jag sätter inte så stort hopp till det. 

Nu har vi i alla fall recepten hemma och jag förbereder mig för en ny behandling.  Jag känner mig inte superpepp,  inte för att jag är orolig för behandlingen,  men jag är livrädd för ett nytt misslyckande och jag vill slippa den besvikelsen det var förra gången. 

Känner mig dyster över att det verkar bli på det här sättet vi förhoppningsvis får vårt andra barn, det hade varit så skönt om det bara hade kunnat få gå naturligt och lätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0