Midsommardag

Ja ännu en midsommar är snart till ända. Vi brukar åka ut till skärgården varje midsommar, men i år sa jag nej. Inte för att jag var orolig för att det skulle sätta igång, utan för att jag är lite för bekväm just nu. Där finns inte vatten och det är utedass som gäller och jag som behöver kissa minst 10 gånger per natt kände bara att jag inte ville. Jag vill vara hemma bland mina egna saker och i min egen säng med alla mina fem extra kuddar... Så i stället var vi på midddag hos ett par kompisar och det var trevligt det också!
 
Nu har vi hämtat hem vår fina vagn och jag har bäddat den så den är redo. Idag monterade jag ihop barnsängen och bäddade den, så den är också redo. Rent materiellt är vi nog helt redo att ta emot den lilla krabaten. Och på måndag har vi passerat 37 fulla veckor så han är också redo för ett liv utanför mig. Det är nog bara jag som inte känner mig redo, ju närmre det kommer desto mer funderar jag på hur det ska gå, hur ska jag kunna vara mamma??? 
 
Men jag antar att jag inte kommer bli mer redo och det är bara att ta det lugnt och ta det som det kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0