En riktig energikick!

Jag har det riktigt tufft på jobbet just nu. Två av mina kollegor är på semester och den tredje är sjukskriven och jobbar bara 25 %. Alltså är det bara jag och tre vikarier som tar hand om 22 st 3-5 åringar. Det går, men jag måste vara överallt hela tiden och på kvällarna har jag varit helt slut. I går somnade jag kl 8 och sov 9 timmar, ändå var jag gråtfärdig av trötthet när klockan ringde i morse. När sambon frågade hur jag mådde kom tårarna. Jag var så trött!
 
I vanliga fall skulle jag bara kunna köra på och särskilt efter en 9-timmarsnatt skulle jag vara utvilad. Men inte nu och jag blir så frustrerad av att vara så begränsad av min kropp.
 
Nåja, i kväll kom det jag behövde! Jag var på mitt första vattengympapass. Det var jätteroligt och otroligt givande. Först en timmes pass och sen hade vi en halvtimme med lite förlossningsförberedande övningar. Vi fick träna avslappning och meditera. Sen var det en fruktstund då man kunde ställa frågor. 
 
Visserligen höll jag på att börja gråta varje gång hon nämnde barnet i magen. Vi skulle bland annat visualisera hur den låg i våra armar efter förlossningen, då var det svårt att hålla tillbaka tårarna.
 
Men det var verkligen vad jag behövde! Jag fick tänka på nåt annat än jobbet ett tag, koppla bort helt och få fokusera på min graviditet och barnet en stund. Nu har jag en helt ny ork och är redo att ta mig an resten av veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0