Sparkar och drömmar.

Just nu kretsar mycket i mitt liv kring att jag vill känna Charlie sparka. På ultraljudet såg vi att moderkakan ligger i framvägg och då känner man rörelserna senare. Men jag VILL så gärna känna honom. Och några gånger TROR jag att jag känt honom. Det är svårt att avgöra, men jag tror nog det.

Sambon säger att han brukar känna hur det rör sig om han lägger handen på magen när jag sover. Jag antar att jag slappnar av när jag sover och då känns det tydligt. Men när jag vill känna spänner jag mig och känner ingenting!

Natten till igår drömde jag att jag kände ordentliga sparkar. Inte bara sparkar, utan en liten hand stack fram (under huden) och grep tag om mitt finger. Det var nästan lite läskigt så det är ju tur att det inte lär ske i verkligheten!

Kommentarer
Postat av: erikasblogg.se

Jag är i v21 och de senaste dagarna har det satt igång ordentligt :) Jag kände första sprattlet i v15 men sen var det lugnt läänge. Men när bebisen väl börjar sparka så kommer det igång jättesnabbt. Vilken vecka är du i? Har för mig att du inte är långt efter mig. Jag har med moderkakan i framvägg. Alldeles nyss kände min sambo en spark mot sitt öra när han lyssnade på bebisen :) Kram!

2013-02-17 @ 19:55:34
URL: http://erikasblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0