Hemma igen. Fortfarande dag 671.

Nu är vi hemma igen efter besöket i Uppsala.

Vi togs emot av en lite virrig och konstig läkare. Han gav ett lite konstigt första intryck, men växte sen och kändes snäll och lugn. Jag kände mig lugn med honom och det är ju det viktigaste! Att han vet vad han gör räknar jag med, jag tror alltid gott om alla människor!

Hur som helst berättade han hur det hela ska gå till. I stort sett ingenting var nytt för mig, jag har ju läst om detta miljoner gånger på nätet, så det var mer att han förklarade just vilka metoder de använder just på den kliniken. Vi kommer att använda långa metoden och det är inga konstigheter med det, det har jag tänkt mig hela tiden. Han frågade sen om jag var beredd att starta redan nästa helg och jag sa att "jag är REDO jag har väntat så länge!". Så den 23 september blir det spraystart för mig!

Han tog sig tid och förklarade och vi fick ställa alla frågor vi hade. Han gjorde ett VUL där han visade och förklarade vad vi såg, vilket jag aldrig fattat förut. Allt verkade se bra ut och jag kommer att ligga på "normala" nivåer på alla mediciner. Han skrev sen ut alla recept och förklarade vad allt ska vara till.

Sen fick vi träffa en sköterska som visade hur jag ska ta alla sprutor. Jag tyckte hon var rätt sval och inte särskilt trevlig, men alla kan ju inte vara trevliga hela tiden. Jag fick i alla fall lära mig det jag behöver.

Sen lämnade vi kliniken med en hög recept och informationsbroscyrer. Nu väntar vi bara på 23 då jag får börja med sprayen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns underbart att va igång igen :D

2012-09-13 @ 21:11:13
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0