Älskar redan. Dag 715.

Det är konstigt det här med kärlek. Jag har i hela mitt liv sagt att jag inte skulle ha några problem att göra en abort. Tack och lov har jag aldrig satts i den situationen att det varit aktuellt, men det har alltid varit min tanke. Men nu har jag helt ändrat mig, jag skulle nog aldrig kunna göra en abort!

Kanske har det att göra med att vi verkligen fått kämpa och fortfarande kämpar för att vi ska få vårat barn. Men det är bara att kapitulera och erkänna. Jag älskar redan det lilla embryot som sattes in i mig i onsdags och som jag hoppas fortfarande lever inom mig.

Jag har sett det på bild. Det var en levade varelse, om än väldigt primitiv och liten, men jag såg hur det levde och pulserade. Den varelsen var hälften från mig och hälften från den man jag älskar och har valt att leva mitt liv med. Vad kan jag göra annat än att älska?

Jag vet att risken är stor att det väljer att inte stanna hos oss. Och om mens eller test visar att det är borta då kommer jag att sörja. Sörja ett liv som aldrig fick bli mer än det lilla jag såg på filmen!

Men nu lever jag med kärleken! Och jag hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0