Kul för din skull!

Vad tråkigt det är att inte kunna glädjas för andras skull! Det är inte sån jag är! Men just nu är det så. Hela tiden får jag höra om kompisar som ska ha barn. Det är skit. Jag vill bli glad för deras skull, sätta mig och sticka babykoftor till dem och bara tänka på det mysiga lilla livet som ska komma. Men nej, jag tänker " Fan också den här gången skulle det varit jag som fick skriva en status på facebook och få massa gratulationer. Det var ju oss alla skulle glädjas med och sticka baykoftor till. Varför får de och inte vi? Vad har de gjort rätt? Vad har vi gjort fel?"

Och så blir jag ledsen. Ledsen över att jag är så maktlös och inte kan göra nåt åt det. Att det bara är att vänta. Tidigare har jag inte varit svartsjuk på andra för jag har kunnat se till att jag har fått det som jag vill ha, ungefär det som jag vill ha i alla fall. Men nu kan jag inte göra ett skit. Bara gå och vänta vänta vänta. Och hoppas hoppas hoppas. Det är så frustrerande!

Frustrerande att inte känna igen sig själv. Frustrerande att bli en självisk bitch som bara tänker på sig själv när andra kommer med sitt glada besked. Bli en person jag inte vill vara!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0